اینفلدونسر

چگونه یک اینفلوئنسر موفق شویم ؟

در زندگی روزمره با افراد زیادی مواجه می شویم که تاثیر زیادی بر روی رفتارهای ما می توانند داشته باشند . امروزه بازاریابی ربایشی یا همان بازاریابی ویروسی مورد توجه بسیاری از برند ها و اینفلوئنسرهای موفق قرار گرفته است . برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر موفق باید به یک سری نکات توجه کنیم .

اینفلوئنسرها محدود به افراد خاصی نمی شوند . هرکسی می تواند با رعایت یک سری اصول حرفه ای در حوزه فعالیت خود ، تبدیل به یک اینلوئنسر موفق شود . از بازیگران سینما تا بازیکنان فوتبال ، سیاستمداران ، دوستان ، همکاران ، اعضای خانواده و .. را می توان یک اینفلوئنسر بحساب آورد . البته به شرطی که توان تاثیر گذاری بر روی مخاطب خود را داشته باشند .

چگونه یک اینفلوئنسر موفق شویم ؟
چگونه یک اینفلوئنسر موفق شویم ؟

اینفلوئنسری و فضای مجازی

با توسعه شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی اینفلوئنسرها موقعیت مناسبی را برای فعالیت و بهتر دیده شدن یافته اند . امروزه شاهد وایرال شدن سریع محتواها توسط اینفلوئنسرهای موفق و مطرح در حوزه های مختلف کاری هستیم . به عنوان مثال اگر بازیگری در مورد یک حادثه طبیعی محتوایی را انتشار دهد ، این محتوا به سرعت در شبکه های اجتماعی انتشار می یابد و به اصطلاح وایرال می شود .

وایرال شدن محتوا به معنای گسترش جامعه مخاطبان یک محتوا است . شما بارها دیده اید که همه به شکلی یک محتوا را باز نشر می دهند . به عنوان مثال پیام علی کریمی مبنی بر عدم خرید خودرو تا ارزان شدن آن . وایرال شدن یک محتوا به عوامل گوناگونی بستگی دارد که موضوع این پست ما نمی باشد و در پست دیگری به طور مفصل به آن خواهیم پرداخت .

وایرال شدن محتوای اینفلوئنسرها ، قدرت نفوذ آنها را در یک جامعه نشان می دهد . امّا سئوال اساسی این است که برای یک اینلوئنسر موفق شدن حتما باید یک سلبریتی بود ؟ در پاسخ به این سئوال باید بگوییم که خیر . هرکسی می تواند با هر تعداد فالوور تبدیل به یک اینفلئنسر شود . فقط نکته مهم این است که باید قدرت تاثیر گذاری بر روی مخاطب وجود داشته باشد .

در حال حاضر اینفلوئنسر مارکتینگ یک شیوه رایج برای جذب مخاطب و انتقال پیام ها گردیده است . اکثر برندها و مدیران بازاریابی به قدرت و تاثیر این شیوه بازاریابی پی برده اند . اگر می خواهید تبدیل به یک اینفلوئنسر موفق تبدیل شود باید یکسری قواعد را رعایت کنید که مهمترین آن نفوذ در مخاطب می باشد .

نقش نفوذ در اینفلئنسر مارکتینگ

شما برای انجام یک کار از چه کسانی مشورت می گیرید ؟ چه کسانی بر روی تصمیمات کوچک و بزرگ شما تاثیر می گذارند ؟ عوامل نفوذ بر تصمیمات شما چه چیزها و یا چه کسانی می باشند ؟

برای پاسخ بهسئوالات فوق باید بگوییم که معمولا افراد شناخته شده و متخصص در هر حوزه کاری بیشترین قدرت نفوذ را بر روی مخاطبان خود دارند . باید توجه داشت که محبوبیت اینفلوئنسر بر روی میزان وایرال شدن محتواهای او تاثیر دارد . اینفلوئنسرها ناگهانی محبوب نمی شوند . آنها با ایجاد ارتباط موثر با مخاطب ، اعتماد مخاطب را به سوی خود جلب می کنند . آنها سعی می کنند مخاطب را با رفتار مثبت و سازنده خود مجذوب خود کنند . این مجذوب شدن مخاطب ، بزرگترین امتیاز برای یک اینفلوئنسر خواهد بود .

گام به گام تا تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر تاثیرگذار

برای اینفلئونسر شدن نباید عجله کرد . گذر زمان می تواند به رشد و پیشرفت یک اینفلوئنسر کمک کند . یک اینفلوئنسر بایستی تلاش کند تا اعتماد مخاطبان خود را بدست آورد . بدست آوردن این اعتماد سختی های خاص خود را دارد ، ممکن است شما در این راه انواع توهین ها و حقارت ها را بشنوید و ببینید ( از کامنت های توهین آمیز تا فشارهای رقبا و …) . اعتمادی که یک اینفلوئنسر از مخاطبان خود کسب می کند در واقع همان اعتبار یا آبروی او می باشد . اگر اعتبار یک اینفلوئنسر به هر دلیلی کاسته شود ، قدرت نفوذ و تاثیرگذاری خود را از دست خواهد داد .

مهمترین مساله برای یک اینفلوئنسر شناخت نیازها و احساسات مخاطبان می باشد . اینفلوئنسر با توجه به این نیازها محتوای خود را تولید می کند . او بایستی یم روانشناس ، تحلیلگر ، دیجیتال مارکتر و حتی کارشناس بازار باشد چرا که باید توانایی ارائه تبلیغات هدفمند متناسب با نیاز مخاطب خود را داشته باشد .

اینفلوئنسر در واقع رهبر جامعه مخاطبان خود می باشد . بنابراین باید مخاطبان خود را به درستی مدیریت و راهنمایی نماید . ارائه اطلاعات غلط اینفلوئنسر را بین مخاطبانش بی اعتبار خواهد کرد . یک رهبر موفق باید شیوه خاص خود برای برقرای ارتباط با پیروانش را داشته باشد .

یک اینفلوئنسر موفق باید یک کارشناس برندینگ باشد . در اولین گام یک اینفلوئنسر موفق باید برروی برندینگ شخصی خود (Personal Branding ) کار کند . آنها سعی می کنند به کاربران خود متعهد باشند و دارای ثبات اجتماعی باشند تا از خود یک برند شخصیتی موفق برجای گذارند .

یک اینفلوئنسر واقعی هرگز سعی نمی کند مخاطبان خود را فریب دهد و یا از آنها سواستفاده های مالی نماید . صداقت اصلی اساسی در فرآیند اینفلوئنسرینگ می باشد .

اینفلوئنسرهای موفق معمولا مطالعات زیاد و کاملی دارند به گونه ای که از ترندهای روز باخبرند و نظر افراد جامعه هدف خود را درباره موضوعات مختلف پیش بینی می نمایند . آنها هرگز اظهار نظرات هیجانی و مقطعی نمی کنند . بنابراین معمولا کمتر دچار اشتباهات محاسباتی نمی شوند بنابراین آنها کمتر مجبور به عذرخواهی و ارائه توضیح درباره رفتارهای خود می شوند . البته اینفلوئنسرهای پرمخاطب ، دوست داشتنی و محبوب هستند بنابراین اگر زمانی هم دچار اشتباه شوند از عذرخواهی و ابراز ندامت هراسی ندارند .

و در پایان …

یک اینفلوئنسر موفق باید قدرت نفوذ مناسبی را داشته باشد و بتواند بر روی مخاطب خود تاثیر لازم را بگذارد . درغیراینصورت نمی تواند هیچ ارزشی را برای خود و مخاطبانش ایجاد کند . برندهای تجاری و شرکت های تبلیغاتی هم باید در انتخاب اینفلوئنسرها به نکات فوق توجه داشته باشند . هم چنین یکسان بودن زمینه فعالیت یک اینفلوئنسر و یک کسب و کارهم از اهمیت زیادی برخوردار است .

اینفلوئنسرمارکتینگ در حوزه بازاریابی ویروسی قرار می گیرد که در ایران هنوز مبحث جدیدی محسوب می شود و هنوز بسیاری از زوایای آن ناشنخته و مجهول می باشد . بنابراین ضرورت آنالیز و تعیین شاخص های کلیدی و پارامترهای اندازه گیری برای این نوع از بازاریابی قطعی بنظر می رسد .

بی نیاز از هرچیزی با مازبی

منبع : کاردرست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *